10 نکته بدنسازی برای مبتدیان

Rate this post
10 نکته بدنسازی برای مبتدیان
10 نکته بدنسازی برای مبتدیان

بدنسازان، بسیار چشمگیر هستند، اینطور نیست؟ آنها قوی هستند، کنترل دارند و عالی به نظر می رسند. بنابراین، جای تعجب نیست که بیشتر از هر زمان دیگری مردان به ورزش بدنسازی علاقه دارند. شروع بدنسازی برای اولین بار می تواند دلهره آور باشد، به خصوص که به نظر می رسد چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن و یادگیری چیزهای زیادی وجود دارد. با این حال، با این نکات ساده، در کمترین زمان آماده خواهید بود.

10 نکته بدنسازی مهم بدنسازی

ابتدا فرم مناسب را مسلط کنید

قبل از انجام هر کاری در بدنسازی، بسیار مهم است که به فرم مناسب تسلط داشته باشید. در غیر این صورت، عادت‌های بدی را که به سختی ترک می‌کنند، انتخاب می‌کنید. کمک های زیادی به صورت آنلاین در دسترس است، بنابراین مطمئن شوید که تحقیق خود را انجام داده و آن را کامل کنید.

از کفش بدنسازی استفاده کنید

بسیار مهم است که هنگام وزنه زدن انجام تمرینات قدرتی، کفش شما علاوه بر استحکام دارای زیره‌ی نازک و صاف باشد . تا به زمین بچسبد و موقع بلند کردن وزنه تعادل شما را بهم نزند. این نکته زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که شما اهل بلند کردن وزنه های سنگین باشید. برای اطلاعات بیشتر درباره ی کفش بدنسازی وبلاگ ما را بخوانید.

بین تمرینات یک روز استراحت کنید

وقتی بدنسازی را شروع می‌کنید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که هر روز روی آن کار کنید، اما این همیشه بهترین نیست. اطمینان حاصل کنید که برای ریکاوری، ترمیم و استراحت بین تمرینات یک روز استراحت به بدن خود می دهید.

مطمئن شوید که کشش دارید

مانند هر نوع تمرین دیگری، انجام حرکات کششی قبل از بدنسازی مهم است. حرکات کششی احتمال آسیب و درد را کاهش می دهد. به علاوه، میزان حرکت ممکن را افزایش می‌دهد و می‌توانید بیشتر در آسانسورهای مختلف خود قرار دهید.

از بدنسازی هدف داشته باشید

شروع بدنسازی و انتظار نتایج بزرگ آنی می تواند آسان باشد، اما این اتفاق نمی افتد. برای اینکه در مسیر خود ادامه دهید و انگیزه خود را حفظ کنید، یک هدف واقع بینانه و یک ضرب الاجل داشته باشید. از کارهای کوچک شروع کنید و با پیشرفت اهداف خود را افزایش دهید.

اطلاعات بیشتر:  چگونه از کفش های نوبوک و جیر خود مراقبت کنید

قبل و بعد از بدنسازی غذا بخورید

آنچه که قبل و بعد از تمرین می خورید تاثیر قابل توجهی بر عملکرد خوب آن تمرین دارد. به عنوان یک مبتدی، بر روی ویژگی های مصرف غذای خود تمرکز نمی کنید، اما تلاش برای ذخیره پروتئین و کربوهیدرات قبل و بعد مفید است.

کاردیو را فراموش نکنید

بسیاری از مبتدیان تمام انرژی خود را بر روی لیفت بدنسازی متمرکز می کنند و ورزش کاردیو را فراموش می کنند. برای بهترین نتیجه، ورزش کاردیو را تا پایان تمرین خود صرفه جویی کنید و بیشتر انرژی خود را بر روی بلند کردن وزنه متمرکز کنید.

هشت تا دوازده تکرار را هدف بگیرید

به مبتدیان توصیه می شود که در اولین شروع حرکت، بین هشت تا دوازده تکرار حرکت را هدف قرار دهند. این به این دلیل است که احتمالاً با بلند کردن وزنه‌های سبک‌تر شروع می‌کنید و بنابراین تکرارهای بیشتری ممکن است. همانطور که شروع به بلند کردن وزنه های سنگین می کنید، تعداد تکرارها را کاهش دهید.

متمرکز و تحت کنترل بمانید

وقتی برای اولین بار شروع به کار می کنید، به راحتی می توانید از خود دور شوید، به خصوص زمانی که در نوسان یک تمرین قرار می گیرید و بلند کردن آسانتر می شود. با این حال، به جای عجله کردن، روی کنترل و تکمیل کار تمرکز کنید.

بر حرکات مرکب تمرکز کنید

بسیاری از تکنیک های بدنسازی پیچیده هستند، بنابراین با تمرکز بر حرکات ترکیبی ساده تر شروع کنید. اسکات، پرس شانه، ددلیفت و لانژ همگی خوب عمل می کنند. اینها مستلزم استفاده همزمان از چندین گروه عضلانی هستند و بنابراین عضلات بیشتری به طور کلی کار می شوند، بدون نیاز به حرکات فردی.

از اشتباهات خود درس بگیرید

همه اشتباه می کنند، این بخشی از زندگی است. به جای اینکه اجازه دهید آنها شما را ناامید کنند، از آنها یاد بگیرید. اگر متوجه شدید که با یک برنامه تمرینی مشکل دارید، آن را تغییر دهید! متناوب و ویرایش را ادامه دهید تا زمانی که برنامه بدنسازی را پیدا کنید که برای شما کار می کند.

اطلاعات بیشتر:  10 مزیت شگفت انگیز کت های جین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید