معارفه برند بالنسیاگا

Rate this post
معارفه برند بالنسیاگا
معارفه برند بالنسیاگا

کریستوبال بالنسیاگا یکی از محبوب ترین طراحان مد و هنرمندان در طول جنگ جهانی دوم و اوایل دوره پس از جنگ بود. او شبح‌های زنانه را خلق کرد که الهام‌بخش واقعی فرهنگ و سنت‌های اسپانیایی بودند. با این حال، پاریس جایی بود که شاهد ظهور بالنسیاگا بود. او سال های کودکی خود را با مادر خیاطش در روستایی در شهر گتاریا اسپانیا گذراند. مهارت های خیاطی او در سنین ملایم باعث شد تا بورسیه تحصیلی مادرید را دریافت کند و در آنجا خیاطی حرفه ای را بیاموزد. از آنجا، او شروع به توسعه طرح‌های مد کرد که خانواده سلطنتی و اشراف اسپانیا را به خود جلب کرد. از طریق حمایت آنها، بالنسیاگا به یک برند قابل توجه در صنعت مد و تولید شلوار لی در اروپا تبدیل شد.

تاریخچه برند بالنسیاگا

بالنسیاگا در سال 1895 در روستایی در منطقه باسک اسپانیا به دنیا آمد و بیشتر دوران اولیه زندگی خود را با مادرش که به عنوان خیاط کار می کرد گذراند. وی پس از تسلط بر مهارت های خیاطی و طراحی از مادرش، بورسیه تحصیلی مادرید را برای آموزش بیشتر در خیاطی و طراحی دریافت کرد . او موفقیت اولیه خود را در کشور بومی خود به دست آورد، جایی که بوتیک Eisa را در شهرهای مادرید و بارسلون افتتاح کرد. خانواده سلطنتی اسپانیا و اعضای اشراف داخل کشور به برند بالنسیاگا علاقه داشتند. با این وجود، جنگ داخلی اسپانیا تجارت او را در این کشور مختل کرد . در نتیجه، او محل کسب و کار خود را به پاریس نقل مکان کرد، جایی که بهترین مدهای جهان در آن به نمایش درآمد.

بالنسیاگا به دلیل مهارت های استثنایی خود توانست انواع سبک های تاریخی را در طول حرفه مد و طراحی خود تفسیر کند. به عنوان مثال، “لباس اینفانتا” با لباس های سنتی شاهزاده خانم اسپانیایی تفسیر شد که در پرتره های دیگو ولاسکز به تصویر کشیده شده است. “ژاکت نور” او که به شدت تزیین شده بود تحت تأثیر لباس های تورادورها برای گاوبازی بود.

اطلاعات بیشتر:  معرفی برند اویشو

در سال 1939، رسانه های فرانسوی شروع به تمجید از برند بالنسیاگا به دلیل رویکرد انقلابی او برای ایجاد مد روز کردند. در نتیجه، خریداران از سرتاسر جهان برای دسترسی به مجموعه‌های مد خود در حال مبارزه بودند .

فروشگاه او دارای انواع مد با ترکیبی دیدنی از رنگ های منحصر به فرد بود. او توری های مشکی و قهوه ای را با صورتی روشن ترکیب کرد. در طول دوره پس از جنگ، طرح‌های خانه بالنسیاگا به یکی از محبوب‌ترین طرح ها در صنعت مد تبدیل شدند .

پس از جنگ

لباس‌هایی که این برند ایجاد کرد با طرح‌های محبوب و منحنی شکل که کریستین دیور به عنوان ترندهای جدید به بازار عرضه می‌کرد، متفاوت بود. از سوی دیگر، بالنسیاگا خطوط روان را ترجیح می داد، که به او توانایی تغییر رابطه بین لباس و بدن یک زن را می داد.

این برند خطوط کمر را رها کرد و سپس آنها را بلند کرد تا کمر مستقل و طبیعی را برای استفاده کنندگان افزایش دهد. در اوایل دهه 1950، این برند ژاکت بادکنک زنانه را معرفی کرد. این یک ظاهر جدید برجسته بود که قسمت بالایی بدن را می پوشاند . یک پایه برای سر کاربر فراهم می کند. در سال 1957، بالنسیاگا لباس های عروسکی با کمر بلند ساخت. بالنسیاگا کت‌های پیله‌ای و دامن‌های بادکنکی را که به‌صورت یک پوف یا دوتایی به نمایش گذاشته می‌شد، شیک پوشانده بود.

این برند همچنان مجموعه هایی را به نمایش گذاشت که با مهارت های بی نظیر و زیبایی منحصر به فرد ساخته شده بودند. به طور خلاقانه ای از پارچه های ساخته شده از مواد جسورانه، لباس های سنگین و گلدوزی های زینتی استفاده می کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید