برند چیست؟

5/5 - (2 امتیاز)
برند چیست؟
برند چیست؟

اصطلاح برند به مفهوم تجارت و بازاریابی اشاره دارد که به افراد کمک می کند . یک شرکت ، محصول یا فرد خاص را شناسایی کنند. مارک ها نامشهود هستند . به این معنی که در واقع نمی توانید آنها را لمس کرده یا ببینید. به این ترتیب ، آنها به شکل گیری تصور مردم از شرکت ها ، محصولات آنها یا افراد کمک می کنند. مارک ها اغلب از نشانگرهای شناسایی برای کمک به ایجاد هویت برند در بازار استفاده می کنند. آنها ارزش عظیمی را برای شرکت یا افراد ارائه می دهند . و به آنها مزیت رقابتی نسبت به دیگران در همان صنعت می دهند. به این ترتیب ، بسیاری از موسسات اغلب با به دست آوردن علائم تجاری از مارک های خود حمایت قانونی می کنند. (همانند برند تام فورد) معنی کلیدی برند

برند یک مفهوم بازاریابی یا تجاری نامشهود است که به افراد کمک می کند یک شرکت ، محصول یا فرد را شناسایی کنند. مردم اغلب مارک ها را با چیزهایی مانند لوگو ، شعار یا سایر علائم قابل تشخیص اشتباه می گیرند ، که ابزارهای بازاریابی هستند . که به ارتقاء کالا و خدمات کمک می کنند. برندها از مهمترین و با ارزش ترین دارایی های یک شرکت محسوب می شوند. شرکت ها می توانند با ثبت علائم تجاری از مارک های خود محافظت کنند. انواع مارک ها شامل مارک های تجاری ، شخصی ، محصولات و خدمات است.

درک برند

همانطور که در بالا ذکر شد ، یک نام تجاری یک دارایی نامشهود است . که به افراد کمک می کند تا یک شرکت خاص و محصولات آن را شناسایی کنند. این امر به ویژه هنگامی صادق است . که شرکت ها باید خود را از سایرین که محصولات مشابهی در بازار ارائه می دهند . از جمله مارک های عمومی ، متمایز کنند. به این به عنوان ارزش ویژه نام تجاری نامیده می شود.

اطلاعات بیشتر:  معرفی بهترین و معروف ترین انواع چکمه کوه نوردی درسال 2020

مردم اغلب لوگوها ، شعارها یا سایر علائم قابل تشخیص متعلق به شرکت ها را با مارک های خود اشتباه می گیرند. در حالی که این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند ، متمایز هستند. ابزارهای اولیه بازاریابی هستند که شرکت ها اغلب برای تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات خود از آنها استفاده می کنند. بازاریابی موفق می تواند به حفظ نام تجاری شرکت در مرکز توجه افراد کمک کند. این می تواند تفاوت بین کسی را انتخاب کند که مارک شما را نسبت به رقیب شما انتخاب می کند .

نام تجاری یکی از ارزشمندترین و مهمترین دارایی های یک شرکت محسوب می شود. در حقیقت ، بسیاری از شرکت ها اغلب با نام تجاری خود مورد اشاره قرار می گیرند . به این معنی که آنها اغلب جدایی ناپذیر هستند و یکی می شوند. این بدان معناست که دارای ارزش پولی فوق العاده ای است که هم بر خط پایانی و هم برای شرکت های دولتی بر ارزش سهامداران تأثیر می گذارد.

به همین دلیل است که برای شرکت ها مهم است که از مارک های خود از نظر قانونی محافظت کنند. علائم تجاری مالکیت انحصاری بر یک نام تجاری و/یا محصول ، همراه با هر گونه ابزار بازاریابی مرتبط را مشخص می کند. ثبت علائم تجاری مانع استفاده دیگران از محصولات یا خدمات شما بدون اخذ مجوز شما می شود.

مفاهیم خاص

مارک ها فقط برای استفاده شرکت ها نیستند. در واقع ، امروزه نیز معمولاً توسط افراد استفاده می شود . به ویژه در عصر تلویزیون و رسانه های اجتماعی. به عنوان مثال ، خانواده کارداشیان پس از به دست آوردن محبوبیت از نمایش محبوب واقعیت ، در برند خود ارزش پیدا کردند. این خانواده ، به طور جمعی و به عنوان افراد ، از نام خود برای راه اندازی موفقیت آمیز حرفه های رسانه ای و مدلینگ ، نمایش های اسپین آف ، لوازم آرایشی ، عطرها و خطوط لباس استفاده کرده اند.

اطلاعات بیشتر:  معرفی پارچه مخمل

تاریخچه برند

تاریخچه برند
تاریخچه برند

برندها از دیرباز برای متمایز کردن محصولات در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته اند. ایده نام تجاری ممکن است به 2000 سال قبل از میلاد بازگردد . جایی که تجار از آن برای فروش کالاهای خود در بازارهای مختلف استفاده می کردند. در آن زمان ، معمولاً به عنوان تکنیکی برای نشان دادن مالکیت محصول یا قطعه ای از اموال استفاده می شد .

برندسازی در طول اعصار مورد استفاده قرار گرفته است . قدیمی ترین مارک ژنریک شناخته شده که امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرد . خمیر گیاهی از هند به نام Chyawanprash است. در قرن سیزدهم ، ایتالیایی ها شروع به قرار دادن علامت های علامت روی کاغذ خود به عنوان نوعی از مارک تجاری کردند. اصطلاح مارک همچنین به علائم منحصر به فرد سوخته در گاو اشاره می کند تا حیوانات یک مالک را از حیوانات دیگر متمایز کند.

اما یکی از محبوب ترین کاربردها در روستاهای آمریکا بود. احتمالاً نام اصطلاح نام تجاری را شنیده اید که توسط دامداران که از دام های خود به عنوان هویت نام تجاری استفاده می کردند استفاده می شد. برندها پس از شروع بسته بندی کالاهای خود در اواخر دهه 1880 برای متمایز شدن از سایر شرکت ها ، شروع به کار کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید