تاریخچه تی شرت ها

Rate this post
تاریخچه تی شرت ها
تاریخچه تی شرت ها

تی‌شرت‌ها در سبک‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند . تا با سلیقه منحصربه‌فرد شهروندان جهانی مطابقت داشته باشند. اما چیزی که ما به ندرت به آن فکر می کنیم، تاریخچه تی شرت است . این تی شرت ها چگونه در ابتدا به وجود آمد؟ تی‌شرت‌ها در ابتدا توسط مردان کهنه‌کار به‌عنوان لباس زیر در زیر یونیفرم‌هایشان می‌پوشیدند، اما از آن زمان به ابزاری برای برندسازی و ابراز وجود تبدیل شده‌اند. در اینجا تاریخچه تی شرت ها و چگونگی تکامل آنها در طول سال ها آمده است.

تی‌شرت‌ها اولین بار در زمان جنگ جهانی اسپانیا در ایالات متحده معرفی شدند. آنها به اعضای نیروی دریایی ایالات متحده داده شد تا به عنوان لباس زیر در زیر یونیفرم خود بپوشند.اولین مدل تی شرت که قبلا کت و شلوار اتحادیه نامیده می شد، از نیویورک بود. کت و شلوار اتحادیه یک لباس یک تکه به رنگ سفید با دکمه در جلو بود. امروزه، با وجود این واقعیت که از آن به عنوان لباس زیر استفاده می شود و نسبت به همتای مدرن خود تنگ تر و نزدیک تر است، احتمالاً آن را یک تک می نامیم.

اتحادیه، شرکت نساجی P.H. Hanes Knitting نسخه خود را از این لباس در سال 1902 منتشر کرد. به جای یک تکه، آن را به یک لباس زیر دو تکه تبدیل کرد که بسیار شبیه یک کت و شلوار اتحادیه بود، اما طول آن کوتاهتر بود.در سال 1938، سیرز نسخه خود را از تی شرت اولیه که آن را پیراهن گاب نامید، عرضه کرد. شبیه یک تی شرت ساده مدرن بود و می توانست به عنوان لباس زیر و همچنین لباس بیرونی پوشیده شود.

تاریخچه تی شرت: دهه 1950 تا 1960

تاریخچه تی شرت در فرهنگ پاپ
تاریخچه تی شرت در فرهنگ پاپ

خیلی زودی، تی شرت ها محبوبیت پیدا کردند و هالیوود با این لباس نوظهور پتانسیل را دید. هنگامی که بازیگر مارلون براندو در فیلم «ماشین خیابانی به نام هوس» از این لباس استفاده کرد، تی‌شرت‌ها در بین عموم محبوب‌تر شدند. این تأثیرات باعث شد که تی شرت ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند و به عنوان یک لباس بیرونی مد روز تبدیل شوند.

اطلاعات بیشتر:  3 نکته کلیدی برای خرید پارچه

شاید اولین استفاده از تی شرت ها به عنوان یک رسانه تبلیغاتی (یا حداقل قدیمی ترین تی شرت با شعار چاپی) در سال 1948 بود، زمانی که فرماندار توماس ای. دیویی نامزد ریاست جمهوری شعار “شبنم با دیویی” را چاپ کرد . پیراهن در طول مبارزات انتخاباتی خود می‌توانید یکی از تی‌شرت‌های اصلی را در موسسه اسمیتسونیان ببینید که آن را در معرض نمایش دائمی قرار داده است.

در دهه 1960، پس از اختراع پلاستیزول، چاپ و کراوات دوینگ پدیدار شد. در این دهه بود که پوشیدن رنگ‌ها و الگوهای روشن متفاوت به یک روند مد بسیار محبوب تبدیل شد. تی‌شرت‌ها از طریق چاپ‌های هنری مختلف، مانند آن‌هایی که برای شعارها یا اعتراض‌ها استفاده می‌شوند، و دیگران برای تبلیغات تجاری، وسیله‌ای برای بیان خود شدند.

تیشرت در فرهنگ پاپ: دهه 1970 تا 1980

در دهه های 1970 و 1980، تی شرت های سفارشی در حال افزایش بودند. همراه با تقاضای فزاینده، روش‌های جدیدی ابداع شد تا فرآیند چاپ تی‌شرت را آسان‌تر کند، مانند انتقال لیتو. در این دوره زمانی، به لطف ظهور مراکز خرید مراکز خرید، چاپ در محل در موسسات مختلف امکان پذیر شد. شرکت ها و نوازندگان بیشتر و بیشتری تی شرت ها را ابزاری قدرتمند برای فروش و برندسازی می دانستند. ممکن است با طرح‌های قابل توجه پیراهن مانند تی‌شرت‌های چهره شاد، لوگوی رولینگ استون و تی‌شرت‌های با طرح کراوات آشنا باشید.

تیشرت در روزگار کنونی: عصر اینترنت

امروزه، تی شرت ها بیشتر از همیشه مد روز هستند، بسته به اینکه چگونه می خواهید آنها را بپوشید و چگونه با استایل شخصی شما مطابقت دارند. با استفاده از فناوری فعلی، روش های بسیار بیشتری برای چاپ و تولید تی شرت وجود دارد. همچنین روش مدرن چاپ تی شرت بسیار راحت تر و سریعتر است. و تا زمانی که به اینترنت دسترسی داریم، همیشه به طرح‌های مختلف (و الهام‌بخش!) دسترسی داریم.

اطلاعات بیشتر:  معرفی برند زهیر مراد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید