معرفی برند شنل

Rate this post
معرفی برند شنل
معرفی برند شنل

وقتی به برند شنل (Chanel) یا هرمس فکر می کنید ، به یک مارک درجه یک ، پر زرق و برق فکر می کنید. این شرکت تولید کننده کالا های لوکس مد ، لوازم آرایشی ، عطرها ، جواهرات ، گران قیمت است. که توانسته بازار فروش زیادی را به خود اختصاص دهد . اما آیا می دانید این برند لوکس چگونه شکل گرفت؟ به طور رسمی شرکت شنل در سال 1909 توسط کوکو تاسیس شد. با این حال داستان نام تجاری Chanel در سال 1883 آغاز شد ، زمانی که گابریل “کوکو” شانل متولد شد.

کوکو

کوکو شانل
کوکو شانل

امروزه ، 50 سال از مرگ او می گذرد . کوکو شانل هنوز هم یکی از انقلابی ترین برندها در دهه 1900 نامیده می شود . و با وجود اینکه Chanel به عنوان یک برند لوکس شناخته می شود . اما زندگی کوکو به این شکل آغاز نشد. مادرش زودتر از موعد درگذشت و پدرش او را رها کرد . او در یتیم خانه ای به نام “خواهران قلب مقدس” در Aubazine فرانسه بزرگ شد . اگرچه زندگی او عالی شروع نشده است ، اما این دقیقاً همان چیزی است که در نهایت الهام بخش مد آینده او شد. پس از ترک یتیم خانه ، او فعالیت کوتاهی را به عنوان خواننده گذراند. او در کافه ای کار می کرد که گاه گاه در آنجا برنامه اجرا می کرد.

اغاز شنل

هنگام که کوکو 18 سال بود ، به مد علاقه مند شد. همه چیز واقعاً در سال 1909 شروع شد. در زمانی که او معشوقه تاجری به نام اتین بالسان بود. او حمایت مالی لازم برای افتتاح یک مغازه ساخت کلاه در پاریس را داشت. پس این کار را کرد.

سرانجام او مغازه های بیشتری باز کرد و در آنجا نیز مشغول تولید لباس شد. خانه شانل رسماً متولد شد. کوکو یکبار به نویسنده پل موراند گفت که اولین طعم “موفقیت لباس” او از لباسی بود که او از پیراهن قدیمی پوشیده بود. کوکو در یک جمله میگوید : که ثروت من بر اساس آن پیراهن قدیمی ساخته شده است که من آن را پوشیده بودم زیرا با ان پیراهن در دوویل سرد بود. ” – گابریل “کوکو” شانل.

اطلاعات بیشتر:  معرفی بهترین کفش وزنه برداری زنانه

طرح های کوکو همیشه ساده و در عین حال شیک بودند. او بر روی سلیقه زنان برای ظرافت بلوز ، کت و شلوار ، و لباس های دیگر تمرکز کرد. البته وی تمرکز خود را بر سادگی گذاشته بود. علاوه بر این ، او از رنگ های زیادی مانند آبی سرمه ای و خاکستری استفاده کرد ، که در آن زمان مردانه تر تلقی می شد. همه اینها باعث شد کوکو شانل از همه طراحان دیگر در قرن 19 شد. زیرا این زمان پر از لباس های مجلل ، بیش از حد طراحی شده و محدود کننده بود.

افزایش محبوبیت

دهه 1920 برای موفقیت برند شنل بسیار مهم شد. کوکو شانل به نمادی از استایل واقعی تبدیل شد. که به خاطر لباس های ساده اما پیچیده اش ، با لوازم جانبی عالی ، مشهور بود. او کت و شلوار Chanel ، لباس مشکی کوچک و البته عطر Chanel no را معرفی کرد. در سال 1921 ، Chanel اولین طراح مد اصلی شد . در حالی که بسته بندی عطر “معمولی” را دوباره با قرار دادن شماره و با استفاده از یک بطری زیبا ، ساده و براقطراحی کرد.

کت و شلوار Chanel که در سال 1925 معرفی شد ، چیزی بود که هیچکس قبلاً ندیده بود . زنان در دهه 1920 عمدتا کرست و سایر لباس های محدود و ناراحت کننده می پوشیدند. در حالی که کت و شلوار Chanel عناصر لباس مردانه را به عاریه گرفته بود . و به منظور ایجاد راحتی در لباس زنان بود.در طراحی این کت و شلوار از یک کت بدون یقه و یک دامن مناسب استفاده شده بود.

در سال 1926 ، Chanel اولین لباس مشکی کوچک خود را معرفی کرد که طرح دیگری از آن زمان بود. رنگ مشکی با عزاداری همراه بود ، با این حال شانل نشان داد که می توان از آن به عنوان لباس شب شیک استفاده کرد.

اطلاعات بیشتر:  معرفی برند جان گالیانو

در دهه 1930 کوکو حتی لباس هایی را برای ستاره های سینما در هالیوود طراحی کرد . که ساموئل گلدوین درخواست کرده بود. در سال 1935 وی پنج فروشگاه داشت . و حدود 4000 کارگر در آن مشغول به کار بود. اما رکود اقتصادی بین المللی تأثیر منفی زیادی بر این شرکت داشت. همه چیز با شروع جنگ جهانی دوم در سال 1939 بدتر شد. شانل مجبور شد فروشگاههای خود را ببندد و همه کارکنان خود را اخراج کند. بعد از جنگ کوکو شانل پاریس را ترک کرد و مدتی به دور از دنیای مد به سوئیس رفت.

عطرهای برند شنل
عطرهای برند شنل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید