معرفی برند سلین

Rate this post
معرفی برند سلین
معرفی برند سلین

برند سلین در واقع به عنوان یک فروشگاه کفش بچه گانه ساخته شده است .در سال 1945، سلین ویپیانا به همراه همسرش ریچارد، بوتیک خود را برای ارائه کفش های سفارشی که به زودی به دلیل استایل خود مشهور شدند، افتتاح کردند. در اواخر دهه 1950 تا اوایل دهه 1960، این زوج به این نتیجه رسیدند که زمان آن فرا رسیده است . که به تولید کفش زنانه بپردازند و به زودی فعالیت خود را گسترش دادند . تا لوازم جانبی اضافی و مجموعه ورزشی آماده پوشاک زنانه را شامل شود. طرح‌های برند سلین به نوع جدیدی از معاصر تبدیل شد که بیشتر به کارایی می‌پرداخت تا بیهودگی.

در نهایت، پس از موفقیت در گسترش آنها، سلین اولین عطر برند خود را به نام Vent Fou در سال 1963 معرفی کرد . که دارای نت هایی از گالبانوم، یاس و گل رز بود. سلین به گسترش خود ادامه داد و در سال 1966 به تولید کیف، کمربند و دستکش پرداخت. سلین که هرگز گوشه‌هایش را کوتاه نمی‌کرد . کارخانه‌ای را در فلورانس، ایتالیا افتتاح کرد تا بتواند تقاضای خط تولید خود را بدون قربانی کردن کالیبر بالایی که به آن معروف بود، برآورده کند.

تاریخچه برند سلین

در سال 1973، ویپیانا لوگوی جدید طراحی شده را معرفی کرد که دارای یک طرح دوتایی C به نام Blazon Chaine بود . با یک الگوی مرکزی پیچیده که به معماری Arc de Triomphe اشاره می کرد. همانطور که این برند رشد کرد و دامنه بین المللی خود را به شهرهایی مانند بورلی هیلز و هنگ کنگ گسترش داد . توجه مدیر عامل LVMH، برنارد آرنو را به خود جلب کرد. در سال 1987 بود که آرنو تصمیم گرفت در سلین سرمایه‌گذاری کند . اما تقریباً یک دهه بعد بود که با خرید برند به قیمت نزدیک به 3 میلیارد فرانک فرانسه پس از مرگ ویپیانا، این برند را در مجموعه LVMH ادغام کرد.

اطلاعات بیشتر:  معرفی برند کالوین کلاین

مایکل کورس (1997-2004)

کورس در سال 1997 به عنوان اولین مدیر خلاق برند سلین انتخاب شد . و ماموریت خود را برای بازسازی آن به نیروگاهی که مجموعه LVMH به آن افتخار می کرد، قرار داد. چشم انداز او دقیقاً این کار را انجام داد و نام تجاری منقرض شده را دوباره در دید نخبگان مد قرار داد. این یک روند کند بود، اما در زمانی که کورس در راس آن بود، نام تجاری قابل تشخیص تر و مطلوب تر شد. هنگامی که او در سال 2004 ترک کرد، ثابت شد که یک انتقال سخت برای یافتن سر خلاق بعدی است که مناسب باشد.

فیبی فیلو (2008-2018)

فیلو پس از حضورش در کلویی، دو سال تعطیلی را از صنعت مد دور کرد تا در کنار خانواده‌اش باشد. در سال 2008 به فیلو سمت مدیر خلاقیت سلین پیشنهاد شد که او پذیرفت. دهه بعد، برخلاف هر چیزی که قبلاً دیده بودند، دوران قدرتمندی برای این برند بود.

چشم انداز فیلو زیبایی شناسی برند را به حداقل رساند و آن را کاملاً در مسیر جدیدی سوق داد. زنانه، مینیمال بود و به سرعت در میان نخبگان مد به رسمیت شناخته شد. سیلوئت های چاپلوس، برش های ساده، و عدم تزیین او، خانه مد را فراتر از انتظارات به ثمر رساند و نقطه عطفی در موفقیت این همنام بود.

با این حال، این قرار بود دوام نیاورد. پس از یک دهه موفقیت، فیلو اعلام کرد که به دلیل ناراحتی طرفداران سرسخت خود کناره گیری می کند. همانطور که این اعلامیه در صنعت پخش شد، زمزمه ای شوم در پس زمینه از سوالات بی پاسخ و عدم اطمینان به گوش می رسد. آیا کارگردان بعدی کار فیلو را ادامه می‌دهد و چشم‌انداز او را اجرا می‌کند؟ آیا این دوره جدیدی برای برند بود؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید