معرفی برند پرادا (Prada)

5/5 - (1 امتیاز)
پرادا
پرادا

برند پرادا در سال 1913 توسط ماریو در کشور اسپانیا شهر میلان تاسیس شده است. این شرکت همانند برند دیور به عنوان یک شرکت چرم و کالاهای لوکس تاسیس شده است . اما تا زمانی که میوکیاپرادا مسئولیت اداره ی شرکت پدربزرگش را در سال 1978 به قبول کرد .

اولین موفقیت بزرگ او تولید یک کوله پشتی نایلونی به رنگ سیاه بود. پس از مدت کمی کیف ها و کفش هایی که به دستور میوکیاپرادا تولید شده بود . انقلابی اساسی در کشور اروپا و امریکا برپا کرد .

میوکیاپرادا با همسرش و پاتریزیو برتلی که شریک وی بود . کنترل نزدیکی بر شرکت داشتند. آنها در سال 1989 یک خط تولید دیگر برای تولید لباس های اماده اضافه کردند . و پس از ان خط تولیدی برای لباس های ارزان به شرکت پرادا اضافه کردند .

میوکیا مجموعه ای از مغازه ها و بوتیک ها در پاریس ، نیویورک و سان فرانسیسکو ،تاسیس کرد . که همین موضوع باعث محبوبیت میوکیا شد . شرکت پرادا همچنین در اواخر دهه 1990 در مجموعه ای از مانورهای پیچیده مالکیت شرکت کرد . و اقدام به خرید و فروش سهام در Gucci ، Fendi و سایر شرکت ها کرد و در سال 2000 با Azzedine Alaïa همکاری کرد .

میوکیاپرادا  با همسرش
میوکیاپرادا با همسرش

سبک کاری

لباس ها و لوازم جانبی شرکت پرادا به دو صورت کلاسیک و عادی توصیف می شود . اما تمام محصولات این شرکت ظاهری شیک دارند . از یک سو ، سبک پرادا مدرن است و از سنت های شمالی ایتالیا در مورد ظرافت محرمانه و هنرهای زیبا استفاده می کند. از سوی دیگر ، همانطور که میوکیا پرادا در سال 1995 گفت ، “من لباس های زشت را از مواد زشت می سازم. اما به هر حال ظاهر آنها خوب است.

چند سال بعد ، او گفت: “من همیشه فکر می کردم که لباس های پرادا معمولی به نظر می رسند ، اما کاملاً درست نیستند. شاید آنها پیچش های کوچکی داشته باشند که نگران کننده باشد . یا چیزی در مورد آنها که کاملاً قابل قبول نیست. … پرادا لباس بورژوازی نیست.

گسترش برند پرادا

در اواسط دهه 1970 ، دختر لوئیسا ، میوکیاپرادا ، به مادرش در تجارت خانوادگی پیوست. میوکیا در ابتدا کار خودوقت خودش را برای طراحی لوازم جانبی وقف کرد. او سنت تولید کیف و چمدان با کیفیت بالا را برای مشاغل خانوادگی ادامه داد.

اطلاعات بیشتر:  معرفی برند Rag & Bone

در سال 1977 ، Miuccia Prada با پاتریزیو برتلی ، یک جوان ایتالیایی آشنا شد که مشاغل مربوط به کالاهای چرمی خود را داشت. او به تجارت خانوادگی پرادا پیوست و مشارکت او با میوچیا تاریخ پرادا را در مسیر جدیدی قرار داد. خلاقیت پیچیده میوکیا و شهرت کارآفرینانه برتلی به گسترش تجارت پرادا کمک کرد.

این شرکت برای اولین بار در سال 1979 کفش های لوکس را به خط تولید رو به رشد خود اضافه کرد. اولین مجموعه کفش های زنانه این برند با استقبال خوبی روبرو شد. این برند به رشد خود ادامه داد و مورد توجه قرار گرفت. پرادا شبکه فروشگاه های متعلق به خود را در بازارهای سراسر جهان گسترش داد. فروشگاه ها به دلیل زیبایی تمیز و همچنین رنگ سبز منحصر به فرد دیوارها رنگ آمیزی شده بودند. این رنگ به عنوان “پرادا گرین” شناخته شد. اولین “فروشگاه سبز” در میلان در Via della Spiga افتتاح شد. بوتیک ها در لندن ، مادرید ، توکیو ، پاریس و توکیو به دنبال آن بودند.

موفقیت جهانی برندپرادا ، Miuccia Prada و پاتریزیو برتلی را در مسیرهای جدیدی سوق داد. انها یک خط تولید لباس زنانه در اواخر دهه 80 معرفی کردند. اولین مجموعه Prada در فصل زمستان در راهپیمایی های میلان در سال 1988 به نمایش درآمد. این طرح ها به دلیل افتادگی کمر و کمربندهای باریک متمایز بودند. که همین موضوع باعث محبوبیت انها شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید