در ورزش بوکس چه نکاتی را رعایت کنیم

3/5 - (2 امتیاز)
در ورزش بوکس چه نکاتی را رعایت کنیم
در ورزش بوکس چه نکاتی را رعایت کنیم

ورزش بوکس از ابتدا منتقدان سرسخت خود را داشته است. نه بر خلاف دیگر ورزش ها، این ورزش نیز سهم خود را از تراژدی داشته است. صادقانه بگویم، حوادث در ورزش های رقابتی اتفاق می افتد. ورزشکاران آسیب می بینند. این در همه ورزش ها صادق است و بوکس نیز مصون نیست. اما واقعیت این است که بوکس خطر بیشتری نسبت به سایر ورزش های تماسی ندارد . و در برخی موارد از بسیاری از ورزش های غیر تماسی ایمن تر است.این واقعیت است و با این حال، جایی فراتر از کانون توجه، همیشه مسئله ایمنی در کمین است.

مشکل واقعی در نحوه ترسیم آن توسط مخالفان آن نهفته است. توسط برخی، بوکس به‌عنوان ورزشی وحشیانه و حتی مرگبار به تصویر کشیده شده است. اما در میان طرفداران و علاقه‌مندان به تناسب اندام که آن را چیزی زیبا و نه وحشیانه می‌بینند، باقی مانده و همچنان به عنوان یک ورزش مورد علاقه است.

بوکس ورزشی است که شامل تماس فیزیکی زیادی است. جای تعجب نیست که این ورزش میزان آسیب دیدگی بسیار بالایی دارد. در اینجا چند روش برای محافظت از خود و جلوگیری از آسیب دیدگی در مسابقه آورده شده است.

از کفش مخصوص ورزش بوکس استفاده کنید

وقتی تازه شروع می‌کنید، کفش‌های بوکس ضروری نیستند . کفش‌های دویدن یا کفش‌هایی که هنگام رفتن به باشگاه می‌پوشید خوب هستید. با این حال، با فشرده‌تر شدن تمرینات، ممکن است . بخواهید کفش‌های بوکس را در نظر بگیرید. زیرا هنگام مشت زدن و حرکت روی انگشتان پا، حمایت و ثبات بیشتری را ارائه می‌دهند.

این خبر خوبی برای یک تازه وارد بوکس است که بداند نیازی به پرداخت پول بیشتری برای خرید کفش های بوکس ندارد. با این حال، اگر تصمیم دارید به بوکس بپیوندید، آنها ابزار مهمی هستند که می‌خواهید در آینده در نظر بگیرید. کفش های بسکتبال شبیه کفش های بوکس هستند. اگر یک جفت از آنها دارید می توانید از ان ها برای بوکس استفاده کنید.

اطلاعات بیشتر:  معرفی برند زاک پوزن

کفش‌های بوکس دقیقاً همان چیزی است که از نام آنها پیداست . یک جفت کفش که به طور خاص برای بوکسورها طراحی شده است. آنها به طور منحصر به فردی با ساختاری طراحی شده اند . که امکان پشتیبانی و کشش بهتر مچ پا را فراهم می کند، که در هنگام بوکس ضروری است.

قوانین ورزش بوکس را رعایت کنید

ورزش بوکس

یکی از مهم ترین نکاتی که برای داشتن یک تجربه ورزشی ایمن برای فرزندانتان باید در نظر داشته باشید، این است که در این فرآیند مشارکت داشته باشید و آمادگی ذهنی برای تشویق و کمک به فرزندتان در طول تمرین داشته باشید. خود را با تمام قوانین ورزش آشنا کنید. به این ترتیب می توانید به کودک خود توصیه کنید که به آنها پایبند باشد. رعایت قوانین بوکس مانند هر ورزش دیگری می تواند نقش بسزایی در کاهش تصادفات داشته باشد. و استانداردهای ایمنی را تا حد زیادی بهبود بخشد.

هم به عنوان روشی برای القای نظم و انضباط شخصی و هم برای اطمینان از ایمنی، اصرار کنید . که فرزندانتان قبل از مسابقه یا هر تمرین بوکس تمرینات گرم کردن و کشش را انجام دهند. به همین ترتیب مطمئن شوید که کش می‌شوند و بعد از آن خنک می‌شوند. با ایجاد این عادت، کودکان شما کمتر مستعد آسیب خواهند بود . زیرا بدن آنها به خوبی برای اقدام بعدی آماده می شود.

وقتی صحبت از ورزش بوکس به میان می‌آید، دست‌های بچه‌تان مهم‌تر است. آنها ابزار اصلی این ورزش و همچنین مستعدترین ابزار برای آسیب دیدن هستند. صدمات دست و مچ دردناک هستند . و گاهی اوقات، سخت‌ترین آسیب‌ها برای بهبودی هستند. بنابراین، هم شما و هم مربی باید به این نکته توجه کنید . که دستان بچه ها را همیشه بسته نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که دستکش‌های بچه‌تان اندازه مناسبی برای آن‌ها دارند . و به درستی و محکم جا می‌شوند. اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما از تمام وسایل حفاظتی مورد نیاز برای ورزش استفاده می کنند. برای محافظت از سر فرزندانتان در برابر ضربه‌های سخت که ممکن است . منجر به ضربه مغزی شود . از لباس‌های مخصوص استفاده کنید .

اطلاعات بیشتر:  معرفی برند کورتفیل

پیگیری

زمانی را که در تمرینات می گذرانید، یادداشت کنید. مطمئن شوید که بیش از حد تلاش نمی کنید. این کار بدن را تحت فشار قرار می دهد و منجر به افزایش احتمال آسیب می شود. بسته به سن، شرایط بدنی و تخصص بوکس طبق گفته مربی، مطمئن شوید که زمان صرف شده در بوکس درست است. مهمتر از همه، مطمئن شوید که شما در یک مرکز شناخته شده که در آن مربیان ایمنی را در اولویت قرار می دهند، این ورزش را یاد می گیرند.

دنده محافظ

مهمترین راه برای ایمن نگه داشتن خود در بوکس آماتور این است . که همیشه از وسایل محافظ استفاده کنید. برخلاف بوکس حرفه ای، بوکس آماتور به یک مبارز نیاز دارد . که همیشه از لباس محافظ سر پوشیده شود.

علاوه بر چرخ دنده سر، محافظ دهان نیز باید استفاده شود زیرا صورت یکی از مناطقی است که حریفان اغلب آن را هدف قرار می دهند و می تواند منجر به بریدگی یا حتی آسیب های دندانی مانند شکستگی دندان شود.

بستن مچ نیز برای جلوگیری از آسیب بسیار مفید است .زیرا دست ها و مچ دست ها دو مکانی هستند که بیشترین ضربه را در طول مسابقه جذب می کنند. از آنجایی که بوکسور محدود به ضربات دستی است، هر حمله ای که به حریف او وارد می شود به دستان بوکسور فشار وارد می کند. برای جلوگیری از آسیب‌هایی مانند رگ به رگ شدن، بسیار مهم است که بازیکن پارچه را دور دست‌ها و مچ‌های خود محکم بپیچد.

ژله نفتی

یک راه غیر متعارف برای جلوگیری از آسیب، ژل نفتی (مانند وازلین) که روی صورت بوکسور اعمال می شود. اغلب می تواند ضربه را کاهش دهد. از آنجایی که ژل نفتی صورت را لغزنده‌تر از حد معمول می‌کند. مشت‌های حریف در تماس با صورت، به جای ضربه مستقیم به صورت بوکسور، ممکن است از بین بروند. همچنین گاهی اوقات ژله نفتی را بعد از تمیز کردن بریدگی روی بریدگی می‌مالند . تا از خونریزی در حین مسابقه جلوگیری شود. این به این دلیل است که مسابقه می تواند ادامه یابد . زیرا داوران ممکن است در صورتی که بریدگی را خیلی جدی بدانند، درخواست KO فنی کنند.

اطلاعات بیشتر:  معرفی بهترین و معروف ترین کفش های تکواندو در سال2020

مرطوب کننده

یکی از راه های جلوگیری از خونریزی بینی در طول مسابقه، مرطوب نگه داشتن بینی است . زیرا حفره بینی خشک بیشتر مستعد خونریزی است. هنگامی که خشک می شود، پوست داخل حفره بینی شکننده تر است . و بنابراین بیشتر مستعد بریدگی است که می تواند باعث خونریزی بینی شود. بوکسور می تواند قبل از مسابقه و در حین تمرین از استنشاق بخار، قطره های بینی نمکی یا سایر اسپری های بینی طبیعی استفاده کند . تا در صورت برخورد مش با بینی، احتمال خونریزی بینی را کاهش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید