در ورزش کشتی به چه نکاتی دقت کنیم تا اسیب نبینیم؟

5/5 - (1 امتیاز)
نکات مهم در ورزش کشتی
نکات مهم در ورزش کشتی

همان طور که همه ما می دانیم ورزش کشتی یک ورزش بی رحم است . و باعث اسیب های زیادی می شود . ما گروه اسپورت پوش در این مقاله قصد داریم . به شما کمک کنیم تا از اسیب های احتمالی جلوگیری کنیم . پس هیچ وقت از هزینه کردن برای سلامتی خود نترسید و همه نکات زیر را رعایت کنید تا اسیب نبینید .

تجهیزات کشتی ایمن برای کاهش خطر صدمات، مطمئن شوید که تجهیزات ایمنی مناسب از جمله:

کفش

کفش‌های کشتی سبک و انعطاف‌پذیر هستند . اما همچنان باید از مچ پا پشتیبانی و کشش روی تشک را فراهم کنند. مطمئن شوید که آنهایی را تهیه کنید که به درستی جا می‌شوند و آنها را با توری‌هایی که در آن بسته شده‌اند، محکم ببندید.

هدگیر

در مقاطع راهنمایی، دبیرستان و دانشگاه پوشیدن هدگیر برای همه کشتی گیران الزامی است. هدگیر گاهی اوقات “حفاظ گوش” نامیده می شود . زیرا دارای پوسته های بالشتکی است که روی گوش ها می رود تا از آسیب های گوش و سر جلوگیری کند. هدگیر باید به درستی جا بیفتد و تمام بندها باید محکم باشند.

زانو بند

برخی از کشتی گیران از یک زانو بند استفاده می کنند. برخورد مکرر زانو به تشک می تواند باعث تورم شود. زانوبندهای بالشتکی می توانند به جلوگیری از آن کمک کنند. نوع دیگری از زانو بند به نام آستین تیراندازی دارای بالشتک کمتری است . و برای کمک به لغزش زانوها روی تشک طراحی شده است . تا از سوختگی تشک جلوگیری کند.

لثه بند

محافظ های دهان ( لثه بند) روشی کم هزینه برای محافظت از دندان ها، لب ها، گونه ها و زبان هستند. در بسیاری از مناطق مدرسه، محافظ های دهان برای کشتی گیرانی که بریس دارند لازم است. پشتیبانی ورزشی پسرها باید حامی ورزشی بپوشند و دختران باید در هنگام کشتی از یک سوتین ورزشی خوب استفاده کنند.

اطلاعات بیشتر:  شش نکته مهم برای جلوگیری از تبلیغات گمراه کننده

ایمنی ورزش کشتی

قبل از شروع یک برنامه تمرینی، همه کشتی گیران به یک ورزش فیزیکی نیاز دارند. ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند مطمئن شود . که هیچ مشکل سلامتی وجود ندارد و در مورد ایمنی ورزش صحبت کند. بیشتر مدارس به ورزشکاران اجازه شرکت نمی دهند . مگر اینکه در سال گذشته تمرینات بدنی ورزشی داشته باشند.

برای جلوگیری از صدمات در حین تمرین، به موارد زیر کمک می کند:

قبل از شروع فصل کشتی در فرم خوبی باشید. همیشه قبل از تمرین و مسابقات بدن خود را گرم و کشش دهید. از تکنیک مناسب استفاده کنید اگر صدمه دیدید یا احساس درد کردید تمرین را متوقف کنید. قبل از بازگشت به تمرین، توسط یک مربی ورزشی، مربی، پزشک یا پرستار معاینه شوید. ورزش های مختلف را در طول سال انجام دهید . تا از آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد جلوگیری کنید. کشتی گیرانی که سعی در افزایش یا کاهش وزن دارند باید با یک مربی، مربی ورزشی یا متخصص تغذیه همکاری کنند تا این کار را با خیال راحت انجام دهند. گرسنگی کشیدن، ورزش کردن، مصرف قرص های کاهش وزن یا کم آبی عمدی برای کسی هیچ گاه بی خطر نیست.

سایر نکات ایمنی ورزش کشتی

ورزش کشتی
ورزش کشتی

تشک های کشتی باید بعد از هر مسابقه یا تمرین با یک پاک کننده ضد عفونی کننده تمیز شوند. این به جلوگیری از عفونت های پوستی مانند زرد زخم یا کرم حلقوی کمک می کند. کشتی گیران باید قوانین بازی را بدانند و از آنها پیروی کنند. تیم ها باید کیت کمک های اولیه را در تمام تمرین ها و مسابقات در دسترس داشته باشند. کشتی گیران باید با نوشیدن آب فراوان قبل، حین و بعد از تمرین و مسابقات هیدراته بمانند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید